Liigu sisu juurde

Liigesehaigused jagunevad kolme suurde rühma: liigeste kulumishaigused, põletikulised haigused ning teiste haigustega kaasuvad liigesevalud. Kui on tekkinud valu ja sellega pole saadud paari kuu jooksul ise hakkama, siis tasub perearsti poole pöörduda. Ravi Diagnoosimise ja ravi võimalused sõltuvad valu põhjusest.

Näiteks: pidev põlvedel töötamine ehituse peal. Tendiit ehk kõõlusepõletik kutsutakse ka hüppaja põlveks — siin kohas on suurimaks probleemiks see just jooksjatel, suusatajatel ja ka jalgratturitel.

Tendiit on tavaliselt tingitud ülemäärastest koormatest või kõõluste kahjustusest ehk kõõlust ümbritseb libisev kude, kui selle funktsioon on häiritud, siis see põhjustab põletikku. Seda saab ravida mitmel viisil: füsioteraapia, teipimisega spetsiaalne või siis kirurgia abil. Artroos ehk Osteoartroos — seda peetakse üheks kõige levinumaks liigesehaiguseks.

Ajaga asjad kipuvad kuluma. Meie keha ning liigesed seisavad silmitsi samuti selle probleemiga.

Hoidke oma liigesed vormis - Møllers

Jah, artroos on vananemisega seotud. Meie liigesekõhr kulub ennist mainisime ka, et kõhr on luu otsastes, tagamaks selle, et kaks luud ei hõõrduks üksteise vastu ning kulumise tõttu hakkab luu vastu teist luud hõõrduma.

Tavaliselt ei kahjustu ainult liigese kõhr, vaid liiges tervikuna.

Füsioteraapia: tasakaalu arendavad harjutused teraapiapallil istudes

See võib põhjustada liigese jäikust, valu. Meie liikuvus väheneb.

hoidke liigeste polved

Põlve vigastused Enim levinud põlvevalu põhjusteks on vigastused ja traumad põlve piirkonnas. Neid võib esineda kõigil inimestel ning need tekivad trauma tagajärjel. Näiteks kukkumise või füüsilise tegevuse käigus saadud rebestused ja nihestused põlve piirkonnas. Sageli esineb seda laadid vigastusi just aktiivselt spordiga tegelevatel inimestel. Igasugused põlvetraumad on väga levinud spordivigastused. Üheks peamiseks selliseks probleemiks on atleetidel, näiteks jooksmisel või hüppamisel tekkinud põlveliigese rebendid ja erinevad kõõluste põrutused.

Enim levinud põlvevigastused: Meniski rebendid — tegu on ühe tüüpilisema põlve vigastusega spordis.

  • Põlved ragisevad - kuidas saada leevendust? - Eesti Naine
  • Ma soidan artroosi
  • Parim koor valu liigeste ulevaateid
  • Nendest kuuest ainest aga loobu!
  • Hoidke oma liigesed vormis Hoidke oma liigesed vormis Valulikud põlved ja raskused purkide avamisel on sümptomid, mida paljud meist arvavad olevat lihtsalt vananemisega kaasnevad nähtused, seega arvatakse, et peame nendega lihtsalt leppima.

Kõige sagedasem on erinevatel pallimängu aladel nagu korvpall, võrkpall ja jalgpall, kus sportlane peab tegema palju äkilisi ja järske liigutusi. Sellise trauma peamiseks tekkimise põhjuseks on põlve järsk keeramine või siis pööramine.

Sidemete vigastused — peamisteks sidemevigastusteks on erinevad sidemete rebendid ning venitused. Need jagunevad oma raskusastme poolest kolmeks: Kerged sidemete vigastused: side on saanud venitada ja on valus aga sidemekiud ise pole rebenenud.

Vastused puuduvad

Keskmised sidemete vigastused: siin on tegemist osalise rebendiga. Rasked sidemete vigastused: sideme kiud on täielikult rebenenud.

Sellist tüüpi vigastuste tekke põhjusteks on tavaliselt väline kontakt vastu painutatud või väljasirutatud põlveliigest või siis põlve äkiline ja tugev pööramine. Nihestused — põlve nihestused ehk dislokatsioon on harvemini esinev põlve vigastus ning hoidke liigeste polved toimub tavaliselt mõne suure lööktrauma tagajärjel näiteks löök põlve või kukkumine põlvele.

Selle vigastuse korral nihkub liiges oma õigest asendist välja. Kuna antud seisund võib oluliselt kahjustada nii närve kui ka veresooni on tegu väga tõsise vigastusega ning arsti või isegi kirurgi sekkumine on vajalikud.

Header top

Luumurrud — tekivad peamiselt kukkumise või väga tugeva põlvetrauma tõttu. Tegu on kõige tõsisema põlvevigastusega. Põlvevalu ravi ning leevendamine: mida peaks tegema? Kuidas peaks ikkagi nüüd tegutsema, kui on põlvedega probleem tekkinud. Põlvevalu leevendamiseks on olemas mitmeid erinevaid mooduseid. Õnneks saab ka lihtsamate ja kavalate nippidega ka leevendust piinava valu käest.

Tundub lihtne ning imelik moodus valu leevendamiseks aga nii on. Hoia paigal ja loe kümneni. Tule algasendisse tagasi ning korda liigutust vasaku jalaga. Tee korda. Kui tunned põlvevalu vaid ühes jalas, vänta kodus või jõusaalis velotrenažööri ühe jalaga.

hoidke liigeste polved

Nii ei võta terve jalg haige jala koormust endale. Tee paar minutit soojendust mõlema jalaga vändates ning seejärel tööta minut aega vaid haige jalaga.

Nii vaheldumisi mõne minuti kaupa sõtku ühe ja kahe jalaga kokku minutit. Jonnakas pakitsus põlve eesmises osas või põlvekedra all. Eriti annab valu tunda joostes, hüpates, aga ka sundasendis istudes.

hoidke liigeste polved

Tegemist on patellofemoraalse valuga, mille all kannatavad peale jooksjate ja teiste tegevsportlaste ka steppaeroobika harrastajad, stepperil treenijad ja tantsijad. Valu tekitab valesse asendisse sattunud põlvekeder, mis põlve kõverdades ei libise ühtlaselt.

Põhjuseks võib olla ka reielihaste ebaproportsionaalsus. Vähenda paariks nädalaks treeningukoormust. Kui valu ei kao, tee paar täiesti koormusvaba nädalat.

Samal teemal

Tee põlvedele jääkompresse, hoia neid põlvedel kolm korda päevas 15 minutit. Masseeri kergelt valusaid kohti põlvede ümber. Kui valu kaob, hakka treenima eesmisi reielihaseid, mis põlvekedrad paigal hoiavad.

Kõige lihtsamat harjutust võid teha istudes või selili.

  • Põlvevalu | Põhjused, sümptomid & ravivõimalused - Voltaren
  • Hurt ja paisuvad sormede liigesed
  • Ligame sustava poletik
  • Põlved tugevaks!
  • Lugeja küsib: Mu põlved valutavad sageli ja liigesed ragisevad.

Pane teise reie alla umbes 15 cm paksune padi. Pinguta reielihast ja tõsta jalakand nii kõrgele kui saad, surudes reied vastu patja. Hoia jalga viis sekundit üleval ja lase aeglaselt alla.

hoidke liigeste polved

Tee kolm korda kümme kordust kummagi jalaga kaks korda päevas. Hommikul tõustes ja pika istumise järel tunned tugevat valu põlvekedra piirkonnas, ka mäest alla minek ja trepist astumine on valulik. See on põlvekedra kõhre pehmenemine, nn jooksja põlv, meditsiinis tuntud kui chondromalacia patella. Seda iseloomustavadki valud põlve eesosas või põlvekapsli taga ja selle all kannatavad rohkem naised kui mehed. Tavaliselt tekivad nn jooksja põlve sümptomid pärast suure koormusega treeningut, suurte raskustega kükkimisel, steppaeroobikas, jooksutreeningute järsul suurendamisel.

Raskeid esemeid ärge üksi tõstke, kutsuge keegi appi. Ei ole soovitatav istuda üle tunni järjest teleri või arvuti ees või autoroolis. Vahepeal tuleb end sirutada ja veidi liikuda, võimelda.

Main navigation

Abi on arsti määratud valuvaigistitest ja põletikuravimitest. Mõnikord aitavad ka retseptita müüdavad liigestele määritavad ravimid. Koormusvalu korral võib kasutada hoidke liigeste polved ortoose - liigeste tugisidemeid. Need toetavad põlveliigest väljastpoolt ja võtavad osa raskusest enda kanda. Treeni mõõdukalt Kui inimene hakkab ülekaalulisena sporti tegema, siis tasuks alustada tasakesi, et mitte liigeseid üle koormata, et mitte tekitada ortopeedilist stressi.

Enamikule ei tee sport midagi halba, kui seda mõõdukalt teha. Mõõdukas treening on alati kasulik, kui aga liiga äkiliselt alustada, võivad tekkida ortopeedilised probleemid. Viis olulist teemat, mille pärast iga paar peaks riidlema 19 Kui sa istud kontoris ja otsustad jooksma hakata, siis see ei tähenda, et homme jooksed maratoni.

Igasugused venitused on väga tähtsad. Tee ka jõutrenni Kui harjutada tasakaalu ja osavust — näiteks kui hüppame ühelt kivilt teisele —, siis sellised treeningud on liigestele head.

Üldfüüsiline koormus on hea. Kui jalgrattaga sõita, siis see on hea, aga sellest ei piisa. Tasub teha ka jõutreeningut. Ka vanematele inimestele, kellel isegi võib-olla juba kusagilt valutab, soovitan jõusaali.