Liigu sisu juurde

Sama kehtib ka siis, kui ülekoormust põhjustavat faktorit treeningutelt ei kõrvaldata. Naistel on põlveliiges nõrgem kui meestel, mis osalt johtub naise organismi omapärast.

Tegelikult ei ole, mistõttu tulekski alati oma treeningud mõtestada, panna paika eesmärk, treeningplaan ja kindlasti korrigeerida tehnikat. Kui ise sellega hakkama ei saa, pöördu spetsialisti poole, ennetus võtab tunduvalt vähem aega kui ravi. Samas kui ülekoormus juba olemas, pole muud valikut, kui hakata seda ravima.

Kasutusjuhised – Põlved

Kindlasti pole absoluutne puhkus absoluutne lahendus. Kõige targem on konsulteerida spetsialistiga. Samas õnnetusi juhtub, keegi sõidab külje pealt sisse, libastud higisel platsil või niiskel murul, jalg jääb kuskile kinni, kellegi heide ebaõnnestub ja polve valus libises vajub su põlvele peale … neid ei saa vältida. Vigastuste ennetamises on alati oluline roll tehniliselt õigesti sooritatud treeningul.

Kui juba juhtus … Esimene asi on põlvele peale vaadata! Kui on näha, et põlv on lihtsalt turses ja valulik, kuid siiski liigub ja valu pole väga tugev, siis RICE rest, ice, compression, elevation ehk puhkust, külma, kompressiooni tugisidekõrgemale.

valu parema kae kootud

Samas ei tohiks kindlasti käsitada põlve kui puupulka ja seda tikksirgena hoida. Valu piires põlve liigutamine aitab paranemisprotsessidele tunduvalt rohkem kaasa. Põlve mittekasutamine nõrgestab aga lihaseid ja pärsib kergelt vereringet, mille tõttu vigastuse paranemine võib venida. Kergemate venituste ja väiksemate rebendite puhul ei ole see tõenäoliselt vajalik, eriti kui suurt valu ei ole ja põlv liigub.

Pigem oleks vaja konsulteerida füsioterapeudiga, lasta põlv hinnata ning teha põhjalik ja juhendatud taastumine. Taastumise eesmärk peaks olema alati jõuda samale tasemele, polve valus libises oli enne vigastust, või võimalikult selle lähedale. Samas, kui on tegemist tõsisema traumaga, on visiit ortopeedile enam kui vajalik.

Ja mis kõige tähtsam — igasugune vigastus tuleb välja ravida!

spin valutab sustid

GenuTrain aktiivortoosi funktsionaalne disain ja materjal tagavad optimaase kasutusmugavuse ja efektiivsuse. Kasutatud on nahasõbralikku ja õhku läbilaskvat materjali, mis ei libise ega tekita nahaärritusi. Kui põlvede krudinaga ei kaasne valu, pole muretsemiseks põhjust. Kui aga naksumisele lisandub valu, liigeseturse, punetus, jäikus, tuleb pöörduda arsti ortopeedi või reumatoloogi poole. Saatekirja saab perearstilt.

Alustasid uuest aastast treeningutega, nüüd on hakanud põlved raksuma Põlvede krudin on ohu märk.

Põlvevigastused ja nende ravi

Vaata üle oma senine treeningukoormus, kuid ära muutu täiesti tugitoolisportlaseks. Treeni kuud põlvi säästval koormusel - käi ujumas, suusata metsas või jõusaalis crosstrainer'il, sõida velotrenažööril. Jõusaalis tee harjutusi jalgadele väiksema amplituudiga, aeroobikatrennis vali hüppeid.

Kasuks võib tulla ka mõne kondroprotektor-preparaadi, näiteks glükosamiinikapslite kuur. Lisaks võiks tarbida kalamaksaõli ja süüa jogurtit. Võiksid treeningu ajal kanda ka põlve tugisidemed. Need hoiavad põlve paigal ja tugevdavad lihaseid põlvelihase ümber.

kuldmokk.ee: Põlveliigese teipimine

Põlvekedraalune piirkond on muutunud hellaks ja hakanud trenni järel valutama See on kõõlusepõletik valub puusaliigese "hüppaja põlv". Sellist vigastust esineb sageli jooksjatel, sportmängude ja aeroobika harrastajatel. Põlvekedra allosas tekib esmalt valu pingutusel, hiljem ka puhkeolekus. Sel puhul peab jalale puhkust andma ja arstiga konsulteerima.

Treeningutest tuleb paariks nädalaks loobuda. Kodus aitavad puhkeasend ja jääkompressid. Kui arst lubab jälle treenima hakata, ära unusta senist koormust vähendada ja trenni lõpus korralikult polve valus libises venitada. Pärast soojendust nõjatu seistes vastu seina või tooli ning kõverda põlvest paremat jalga. Haara käega kannast ja tõmba seda aeglaselt parema tuhara suunas. Hoia paigal ja loe kümneni.

Tule algasendisse tagasi ning korda liigutust vasaku jalaga. Tee korda. Kui tunned põlvevalu vaid ühes jalas, vänta kodus või jõusaalis velotrenažööri ühe jalaga. Nii ei võta terve jalg haige jala koormust endale. Tee paar minutit soojendust mõlema jalaga vändates ning seejärel tööta minut aega vaid haige jalaga.

Valu leevendus ja stabiilsus põlveliigeses

Ise pole ka arsti juurde tihanud varem minna, nüüd võtan asja ette, et hullemaks ei läheks. Soovitan sul ka kohe arstil ära käia, et kui on mingi põletik, siis see vinduma ei jääks. Minu mehel on kaks korda õlaliigeseid lahti murtud, sest kasvasid traumajärgsest põletikust tingituna kokku. Trauma tekkis ka muide trennis. Nüüd on samuti,et istuda näiteks bussis või autos ei saa. Kogu aeg on tuim valu sees. Vahelduva eduga hakkab aga ka magades nii valutama,et liigutada jalga ei suuda.

Kui keegi on sellise hädaga arsti juures ära käinud siis kirjutage oma kogemuset.

  1. Põlved - Monger Baltic & KT Tape
  2. Hoia põlvi vigastuste eest! » Kasulikku lugemist » Eesti Ortoosikeskus

Seniks aga kevadet kõigile! Kookon Olen selle probleemiga käinud ka arsti juures. Kõhrepõletik pidi olema tekkinud tõenäoliselt mingist varasemast põlvetraumast, ise küll ei mäleta, et midagi sellist oleks olnud.

  • valu põlves | Füsioteraapia | Arsti nõuanded | Küsi nõu Eesti tipparstidelt! - kuldmokk.ee
  • Põlvevigastused ja nende ravi – Ajakiri SPORT
  • Mõõdutabel Valu leevendus ja stabiilsus põlveliigeses GenuTrain aktiivortoos koosneb 3D tehnoloogias õmmeldud kangast ja ringikujulisest funktsionaalsest visko-elastsest Omega padjast.
  • Valu ravimine olaliigendis
  • Hakkas harja jaoks uhine viga
  • Kate liigeste artroos folk-ravi
  • probleem põlvega
  • Hoia põlvi vigastuste eest!

Ei ole ohtlik haigus. Arst soovitas määrida fastum geeliga, kui väga häirivalt valutama hakkab.

molema kae randmeliigutused valutavad

Aga muidu läheb ise üle. Ja võib muidugi ka uuesti tagasi tulla. Mul oli mõne aasta eest, siis uuriti ja puuriti, ei leitud midagi, aga lasti mingeid hirmus kangeid tablette võtta, mis midagi ei aidanud, tegid ainult enesetunde viletsaks.