Liigu sisu juurde

Jooksmine sobib iga ilmaga, ka pimedas ja talvel on see ju sisuliselt võimalik. Selle hea mõju kaalub kindlasti üles võimalike vigastuste negatiivsed küljed. Lugejal Juta esines jooksmisega alustades aga hoopis iselaadi hädasid. Koormuse liiga kiire kasv paneb keha aga stressiolukorda, mis põhjustab vigastusi.

Mida teha, kui jooksmine põlved valutama paneb? Vaevuste põhjuseks võivad olla ka halvad jalanõud, sest sobimatu jalats paneb suurema koormuse liigestele ja teistele tugikudedele ja tagajärjeks on krooniline ülekoormus.

Kui tähtis on hea jalats, näitab asjaolu, et polve jooksmine jooksusammul mõjuvad labajalale, põlvele, puusale ja lülisambale koormused, mis ületavad 3—5 korda jooksja kehakaalu. Individuaalselt õige jalats on seetõttu oluliselt tähtis, et vältida vaevusi ja ülekoormuskahjustusi.

Arst vastas:

Seetõttu on erilise tähelepanu all uute ja paremate spordijalatsite väljatöötamine. Jalats polve jooksmine summutama meditsiiniline valu tekkivaid põrutusi, toestama jalga ja juhtima selle liikumist tugifaasis.

  1. Mida teha, kui jooksmine põlved valutama paneb?
  2. Kute salvi liigestele

Õige jala asend ja optimaalne amortisatsioon sõltuvad kannakapi ehitusest, vahetalla konstruktsioonist ja liistu vormist. Oluline on just kanna stabiilsus.

polve jooksmine scratch ja valus liigesed

Jooksujalatsi vahetallal kanna all peab olema hobuseraua taoline jäik väliskülg ja pehme keskosa. Tugev välisserv stabiliseerib kanda külgmiselt ja viib jala vertikaalasendisse, keskmine pehmem osa kanna all vajub aga koormusel rohkem läbi, s.

Jooksuspordi vigastusriskid ning nende ennetamine

Pöia või liigeste vaevuste korral, mis on tingitud kõrvalekalletest normaalsest anatoomilisest ehitusest pöiavõlvide lamenemine, erinev jäsemete pikkus, jalatelje muutused, haigustest ja traumadest tingitud muutused liigestes on polve jooksmine spordiortopeedi konsultatsiooni, kes saab soovitada korrigeerimiseks mitmesuguseid tallatugesid ja vahetaldu.

Jalatsite põrutust summutavaid omadusi saab parandada spetsmaterjalist kannapolstri, sisetalla või tallatoe abil.

Tiidrek Nurme Jooksutunnid - Kuidas valida õiget jooksutehnikat?

Polve jooksmine amortisatsioon on oluline just kannakõõluse, puusa ja põlveliigese vaevustega sportlastele. Jooksjate tõeline Achilleuse kand on ülekoormusest tingitud vaevused kannakõõluses ja seda ümbritsevas koes kannakõõluse ümbrises.

Murtud müüt: jooksmine teeb põlved hoopis tugevaks

Korduva ülekoormuse tõttu võib selles piirkonnas tekkida põletik. Vähe treeninud inimese puhul võib põhjus olla ka liiga intensiivsete treeningutega alustamises.

polve jooksmine kuidas ravida valu polveliigendis folk oiguskaitsevahendeid

Levinud põhjuste seas on ka jooksupinnase vahetus, näiteks treening asfaldil, või siis liiga kõrge kannakapiga jalanõud, mis suruvad kannakõõlusele; samuti pöiavõlvide lamenemine, pingul ja lühenenud säärelihased, korduvad hüppeliigese väänamised ja ka ülemäärane kehakaal. Kui mingi koormuse juures on tekkinud kannakõõluse piirkonda valulikkus, siis korduvail jooksukatseil valu ägeneb ja muutub talumatuks.

polve jooksmine kate liigeste haiguste ennetamine

Jooksu lõpetamisel valu väheneb ja tavalist käimist ei häiri, kuigi võib olla tajutav. Võib esineda hommikune kangus kannakõõluses ja valu trepist tõusmisel. Katsudes on kõõlus valulik, selle ümber esineb turset ja kroonilise põletiku korral tekib kõõluse ümber värtnakujuline paksend. Guitar valutab harjad põhjuseks on kannakõõluse ümbrise ärritus.

Jalgade töö

Kui ravi algusega viivitatakse, võib äge põletik kergesti muutuda krooniliseks. Esialgu tuleks jalga võimalikult vähe koormata. Kuni valu on veel tuntav, joosta ei tohi.

polve jooksmine pintsli liigeste septiline artriit

Uuesti treenima asudes on soovitatav kasutada jooksusussi kannas nn. Selline abivahend aitab vähendada jooksmise ajal tõmmet ja põrutust kannakõõlusele. Kõõlusele toimiva ülekoormuse vähendamiseks pinges lühenenud sääremarjalihaste korral, tuleb iga jooksutreeningu järel teha venitus ja lõdvestusharjutusi.